قطعه سوم آزادراه تهران – شمال با حمایت دولت طی ۵ سال تکمیل می‌شود

قطعه سوم آزادراه تهران - شمال با حمایت دولت طی ۵ سال تکمیل می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر پیچیدگی قطعه سوم آزادراه تهران – شمال گفت: در صورت همراهی دولت می‌توانیم کمتر از ۵ سال آینده اجرای این پروژه بزرگ ملی را به پایان برسانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، امروز (سه‌شنبه، ۲۵ شهریور)، در آئین تجلیل از عوامل اجرایی و فنی پروژه آزادراه تهران-شمال با اشاره به افتتاح باند شرقی قطعه ۲، گفت: طی دو سال گذشته عملیات فنی و اجرایی در قطعه ۲ کار بسیار دشواری بود. زیرا با مشکلات تأمین مالی، مسائل اجرایی و جنبه‌های فنی مواجه بودیم و پیمانکاران، مهندسان، مشاوران و کارگران با فداکاری و سختکوشی شبانه روزی برای این پروژه فراتر از وظیفه خود مایه گذاشتند.

وی افزود: اولین بار در بازدید از پروژه خواستم عملیات اجرایی قطعه ۲ قبل از پایان شهریور امسال به پایان برسد، اما با فشردگی ماشین‌آلات و پیمانکاران، دستیابی به این زمان‌بندی دشوار بود. این پروژه با همکاری ۳ هزار و ۲۰۰ نفر و یک هزار و ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهسازی در قالب ۱۳ پیمانکار به ثمر رسید.

دهقان با تأکید بر پیچیدگی قطعه سوم آزادراه تهران – شمال، گفت: این بخش عمدتاً با تونل‌ها، پل‌ها و استحکامات پیچیده‌ای مواجه هستیم و به گفته زمین‌شناسان در این بخش البرز جوان ناشناخته قرار دارد که تصور می‌کنیم در اجرای کار با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم بود. اگر همه عوامل و دولت همراهی کنند ظرف کمتر از ۵ سال کار را انجام خواهیم داد چون رئیس جمهور هم خواستند که زمان را کوتاه‌تر کنیم.

وی با اشاره به برآوردهای گذشته مشاوران و پیمانکاران این پروژه گفت: پیش از این با پیمانکار و مشاور خارجی جلساتی داشتیم اما کسی زیر ۵ سال زمان اجرایی برای اتمام این قطعه نداده است و به رغم بکارگیری همه تجهیزات و امکانات فنی و به روز دنیا ممکن است کار زمان بیشتری بگیرد زیرا با محدودیت‌هایی در بخش دسترسی و جبهه‌های کاری روبرو خواهیم بود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مشکل اصلی در اجرای قطعه سوم را رعایت ملاحظات زیست محیطی دانست و افزود: مشاوران پیوست‌های زیست محیطی را تهیه و ارائه کردند اما سازمان حفاظت از محیط زیست می‌خواهد استانداردهای خود را در بالاترین سطح اجرایی کند. در حالی که باید این سمت کار را هم مورد توجه قرار دهند که این پروژه باید اجرایی و عملیاتی شود و چه کنیم که علاوه بر عدم توقف پروژه بتوانیم کمترین آسیب را به محیط زیست بزنیم. در این راستا اخیراً با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست جلساتی داشتیم و قول دادند که قوی‌تر و سریع‌تر عمل کنند.

وی بیان کرد: با توجه به سنگینی و فشردگی زمانی اجرای قطعه سوم آزادراه نیازمند حجم بالای اعتبارات مالی است که سالانه حدود ۲۰ تا ۳۰ همت برآورد می‌شود البته به مردم قول می‌دهیم که با توسعه همدلی و همراهی دولت این پروژه ملی را به پایان برسانیم و به نام مردم و نظام جمهوری اسلامی به کشور خدمت کنیم.

دهقان همچنین خطاب به مسئولان دولت تاکید کرد: زمانی که قطعه سوم آزادراه تهران – شمال تکمیل شود بار ترافیکی در نقطه آخر به سمت چالوس روان خواهد شد و ما به وزارت راه و شهرسازی متذکر شدیم که از حالا برنامه‌ریزی‌های لازم برای تخلیه بار ترافیکی این محدوده را در نظر بگیرند تا ترافیک سنگین در چالوس ایجاد نشود و در تونل‌های آزاد راه پس نزند البته مردم هم باید در این مدت کمک و همراهی کنند تا با وجود برخی مسائل و محدودیت‌ها کار این قطعه به پایان برسد.

وی افزود: امروز پروژه آزادراه تهران – شمال به یک مطالبه ملی تبدیل شده و ما باید به انتظارات در این باره پایان دهیم و این ذهنیت را که این پروژه به نماد ناکارامدی نظام تبدیل شده را از بین ببریم. پروژه آزادراه نماد غرور امور مهندسی و اجرایی کشور است. ما این پروژه را در بخش طراحی و اجرا درست انجام دادیم و اجرای پروژه‌ای به این شکل چه با مشارکت خارجی‌ها و چه با مشارکت شرکت‌های داخلی سابقه نداشته است.

رئیس بنیاد مستضعفان یادآور شد: ما باید چند جی سی بزرگ برای گرفتن ابرپروژه‌ها تشکیل دهیم و با گرفتن پروژه‌های بزرگ پیمانکاران کوچک‌تر را نیز به کار بگیریم و آنها نیز از این طریق درگیر کار شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه آزادراه تهران – شمال در کشور یگانه و بی نظیر بود چرا که ما در کشور تاکنون چنین پروژه‌ای را با این ابعاد نداشته‌ایم. علاوه بر این ما در اجرای پروژه قطعه دوم آزادراه به دلیل شرایط کار به بلوغ مهندسی، مشاوره و اجرایی رسیده‌ایم. یکی دیگر از ویژگی‌های این پروژه تأمین به هنگام و به موقع نیازهای پیمانکار توسط کارفرما است.

کد خبر 6591931 زهره آقاجانی ""

  • دهقان: آزادراه تهران – شمال کمتر از ۵ سال دیگر تکمیل می‌شود

  • پیشرفت ۶۰ درصدی باند شرقی قطعه دو آزادراه تهران – شمال طی یک سال

  • باند شرقی قطعه دو آزادراه تهران – شمال افتتاح شد

  • تلگرام خبرگزاری زیر خبر
  • تلویزیون آن

""

  • ورود « کارچاق کن‌ها» به ثبت اسناد رامسر ممنوع شد

  • شکوفایی اقتصادی با نظام بانکی علیل، محال است

  • پایگاه‌های مناسب مدیریت بحران در نوشهر ایجاد شود

  • بازدید «پوتین» از اجرای مرحله اصلی «زاپاد -۲۰۲۵»+ فیلم

  • افزایش تعرفه صادرات شمش فولادی سبب رونق تولید میلگرد در کشور می‌شود

  • آذرپیرا در ثانیه‌های پایانی کم آورد؛ طلا از چنگ کشتی‌گیر ایران پرید

  • آینده کشاورزی و امنیت غذایی به حفاظت از اراضی کشاورزی گره خورده است

  • ناترازی های امروز ناشی از ناشنیدن مشکلات گذشته است

  • قطعه سوم آزادراه تهران – شمال با حمایت دولت طی ۵ سال تکمیل می‌شود

  • برد نیمه اولی تراکتور مقابل شباب الاهلی امارات

""

  • آذربایجان شرقی بدون حتی یک نخل در جایگاه برتر فرآوری و بسته‌بندی خرما

  • بمباران شدید الحدیده؛ پدافند یمن با جنگنده های اسرائیلی درگیر شد+فیلم

  • بحران پسروی آب دریای خزر؛ تهدیدی جدی برای اقتصاد و محیط زیست شمال کشور

  • تصاویر و مشخصات شهدای حادثه تروریستی امروز محور زاهدان – خاش

  • اقدام تروریستی در محور خاش–زاهدان؛ ۲ مامور انتظامی به شهادت رسیدند

  • اولین محموله بنزین سوپر هفته آینده وارد کشور می‌شود

  • تصاویر اولیه از حادثه تروریستی محور خاش–زاهدان

  • پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر تونس؛ بازگشت امیدوارکننده به جهان!

  • فیلیپین وضعیت گروه را پیچیده کرد؛والیبال ایران در چه صورت صعود می‌کند؟

  • بدرقه امید از جهان برگزار شد؛ فقدان یک هنرمند وطن دوست

""""""""""""""""

  • روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴

    روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴

  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴

    روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴

  • روزنامه‌های صبح سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴

    روزنامه‌های صبح سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴

  • روزنامه‌های صبح دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۴

    روزنامه‌های صبح دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۴